
افزون بر سه هزار تماس تلفنی با سامانه “نماد” در لرستان برقرار شد
محمد میرنصوری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: خط ملی نماد سال ۱۴۰۰ در این استان افتتاح شد که تا مهر امسال ساعت هشت تا ۲۰ عصر فعالیت داشت اما اکنون این خط تلفنی از هشت تا ۱۲ شب آماده خدمت رسانی به دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی، اولیا و فرهنگیان است.
وی اظهار داشت: به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۸۰ تماس تلفنی با “نماد” لرستان برقرار می شود که بر حسب شرایط خاص دوره زمانی، مانند زمان انتخاب رشته یا کنکور، افزایش می یابد.
وی ادامه داد: امسال با برنامهریزیهای صورت گرفته در مرکز مشاوره استان علاوه بر افزایش زمان پاسخگویی، دایره خدمات نیز گسترده تر شده است به طوری که بیشترین موضوعات مطرح شده در تماس ها، مربوط به حیطه تحصیلی، مشکلات خانوادگی و مسائل عاطفی بودهاند.
میرنصوری عنوان کرد: بسیاری از آسیب و اورژانسهای اجتماعی دانشآموزی پس از اطلاع به خط ۱۵۷۰ توسط تیمهای مداخله در بحران مراکز مشاوره ۲۵ گانه آموزش و پرورش مورد پیگیری قرار گرفته و دانش آموزانی با افکار خودکشی، گرایش به مصرف مواد مخدر، ورود به حیطه روابط آسیبزا و تعارضات شدید خانوادگی نیز از طریق مداخله مشاوران، مدیریت شده و از بروز آسیبهای بیشتر ممانعت به عمل آمده است.
وی افزود: خط ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) به شماره ۱۵۷۰ در راستای اجرای سند ملی ائتلاف نماد و دسترسی گسترده خدمات مشاورهای دانشآموزی، چند سال اخیر در لرستان راه اندازی شده است.
رییس مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: پاسخگویان ۱۵۷۰ همگی از متخصصان توانمند مشاوره، روانشناس و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش استان و دارای مدرک تحصیلی ارشد و دکترای روانشناسی میباشند.
میرنصوری عنوان کرد: تمامی دانش آموزان، والدین و کادر مدارس میتوانند جهت دریافت خدمات مشاورهای از جمله تحصیلی، خانوادگی، مسائل فرزندپروری و کودکان و نوجوانان، انتخاب رشته، هدایت تحصیلی، فوریتهای روانی و اجتماعی و مسائل رشدی در تمامی ایام هفته به جز روزهای تعطیل رسمی با این خط تلفنی تماس بگیرند.
۳۵۰ هزار دانش آموز در مدارس لرستان تحصیل می کنند.
منبع: ایرنا
پایگاه خبری پل تنگ – فلاح نظری

پایگاه خبری پل تنگ » افزون بر سه هزار تماس تلفنی با سامانه “نماد” در لرستان برقرار شد