پلدختر

رویکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جلب اعتماد و ارتقاء رضایت‌مندی مردم است

نویسنده: پلدختر ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ 295 بازدید


به گزارش پایگاه خبری پل تنگ؛ معاون مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از رویکردهای اصلی وزارت متبوع جلب رضایتمندی، اعتماد مردم و شفافیت است.

بهروز لطفی در جلسه جمع‌بندی نتایج بازرسی ادواری از عملکرد اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ارزیابی عملکرد با دیدگاه فرآیندی و رویکرد پیشگیرانه در دستگاه‌ها منجر به افزایش بهره‌وری و اثربخشی می‌شود، اظهار کرد: در دولت انقلابی تلاش ما باید در راستای ارتقای رضایتمندی مردم باشد و این رویکرد ارزیابی موجب ارتقا رضایتمندی و پاسخگویی ادارات به مردم می‌شود و این رضایتمندی مراجعه‌کنندگان موجب کاهش شکایات و اعتماد مردم می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مشکلات هرچند کوچک هم باشد باید به‌منظور مرتفع شدن، منعکس شود تصریح کرد: آسیب‌شناسی مسائل و مشکلات سازمانی و شناسایی گلوگاه‌های فساد برای پیشگیری، شفاف‌سازی و آگاهی بخشی به مردم می‌بایست نقطه مشترک همه مسئولان باشد و در این راستا همه دستگاه‌های اجرای زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان بایستی پای‌کار باشند.

معاون مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: همواره سعی و رویکرد ما بر نظام‌مند کردن بازرسی‌ها، تدوین شیوه‌نامه بازرسی و یکپارچه کردن بازرسی‌ها در طول این چند سال بوده است و هدف از آن را ارتقا سطح ادارات و حل مشکلات استان‌ها و بازنگری فعالیت‌های ادارات کل و تقویت رابطه ستاد و صف ارزیابی کرد.

لطفی با اشاره به اهداف بازرسی، اضافه کرد: بررسی احتمال وجود خطا در پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ها، ایجاد نظم در انجام امور محوله و وحدت رویه در انجام امور، ارتقای سطح کارآیی و اثربخشی و ارائه خدمات بهینه به مردم و راستی آزمایی آمار ارائه شده از جمله اهداف بازرسی است.

 وی به ایجاد آسیب‌های نوظهور در جامعه اشاره کرد و افزود: هماهنگی و یکپارچگی درون‌سازمانی و هم‌افزایی دستگاه‌های تابعه در استان‌ها می‌تواند در پیشگیری و حل این آسیب‌ها مؤثر باشد.

معاون مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شایسته‌سالاری در افراد مسئول، بیان کرد: انتخاب یک مسئول برای اجرای فرایندهای کار به‌توسط مدیر مجموعه باید بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی افراد باشد تا خللی در کار مردم ایجاد نشود و یک مدیر خوب باید بتواند سه فرد را برای مدیریت آینده آموزش و آماده کند.

لطفی با بیان اینکه مدیران باید حضور عملیاتی برای نظارت بر ادارات تابعه خود داشته باشند، ادامه داد: نظارت‌ها باید مستمر، عملیاتی باشد تا مدیر از نزدیک مسائل و مشکلات را لمس کند تا بهتر بتوان آن‌ها را حل کند.

وی توجه به نظرات و پیشنهادات کارکنان را مهم عنوان کرد و افزود: مدیرکل و معاونان به نظرات و بیان مسائل و پیشنهادات همکاران توجه بیشتری کنند و در راستای بهبود شرایط از آن‌ها استفاده کنند.

معاون مدیریت عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شناسایی دقیق موانع و ریشه‌های آن، بررسی میزان خطا در تشخیص و حل مشکلات، ایجاد نظم در انجام وظایف محوله ارتقای سطح کارایی و اثربخشی در بازرسی‌ها همواره مدنظر بوده است و تلاش ما در این خصوص دریافت نتیجه مطلوب و اصلاح، کوتاه شدن فرایندها و ارائه خدمت بهتر به مردم است.

لطفی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران استانی و شهرستانی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده تقویت نظام پیشنهادات در راستای مدیریت نظام مشارکتی، توجه به کمیته سلامت و صیانت از حقوق مردم و کاهش زمان پاسخگویی به شکایات لازم است مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، در این جلسه کارشناسان تیم ارزیابی عملکرد وزارت متبوع به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل در حوزه‌های تخصصی تعاون، روابط کار، حقوقی، فرهنگی و اجتماعی و نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های این اداره‌کل و ادارات شهرستانی که مورد بازرسی و ارزیابی قرار گرفتند پرداخته و راهکارهایی در راستای بهبود انجام فرایندها ارائه کردند.

انتهای پیام

 
منبع: ا‌یسنا

پایگاه خبری پل تنگ – بساطی

پایگاه خبری پلدختر
پایگاه خبری پل تنگ » رویکرد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جلب اعتماد و ارتقاء رضایت‌مندی مردم است

دیدگاهتان را بنویسید

12 − 6 =

پایگاه خبری پلدختر

پل تنگ Pol Tang