
معرفی شورولت کوروت ۱۹۵۸: نسخهای کمیاب
شورولت کوروت مدل ۱۹۵۸، گوهری در دنیای خودروهای کلاسیک

به گزارش پایگاه خبری پل تنگ؛، مدل ۱۹۵۸ تغییرات قابل توجهی را تجربه کرد که از مهمترین آنها میتوان به استاندارد شدن کمربند ایمنی اشاره کرد. قیمت پایه نسخه کانورتیبل ۳,۵۹۱ دلار بود، اما انتخاب آپشنهای اضافی میتوانست این رقم را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. به عنوان مثال، سقف سخت کمکی ۲۱۵ دلار قیمت داشت و بیش از ۵,۶۰۰ نفر این گزینه را سفارش دادند. گیربکس اتوماتیک Powerglide با قیمت ۱۸۸ دلار در دسترس بود، در حالی که سیستم تعلیق مسابقهای حرفهای ۷۸۰ دلار هزینه داشت.
در بخش پیشرانه، شورولت یک موتور استاندارد ۲۸۳ اینچی مکعبی با قدرت ۲۰۳ اسب بخار ارائه میکرد، اما نسخههای ارتقایافتهای نیز وجود داشتند. مدل مجهز به کاربراتور دوگانه قدرتی معادل ۲۴۵ اسب بخار داشت، در حالی که سیستم تزریق سوخت خروجی قدرت را به ۲۵۰ اسب بخار افزایش میداد. قویترین نسخه این موتور ۲۹۰ اسب بخار تولید میکرد.
کوروت ۱۹۵۸ با تزریق سوخت؛ جواهری در یک کلکسیون ۳۰ ساله

خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید، یکی از نسخههای کمیاب مجهز به سیستم تزریق سوخت است که در سال ۱۹۵۸ از خط تولید خارج شد. این خودرو توسط نمایندگی Sports Car Company در eBay به فروش گذاشته شده و طبق اطلاعات منتشر شده، به مدت ۳۰ سال در یک کلکسیون شخصی نگهداری شده است.
مشخص نیست که چرا مالک تصمیم گرفته از این کوروت چشمپوشی کند، اما حتی یک علاقهمند غیرحرفهای هم میتواند تشخیص دهد که این خودرو طی سالها بهخوبی نگهداری شده است. نمایندگی اطلاعاتی درباره بازسازی احتمالی خودرو ارائه نکرده، اما یک کوروت ۶۷ ساله در چنین وضعیت درخشانی بعید است که بدون بازسازی باقی مانده باشد. بنابراین، میتوان تقریباً مطمئن بود که بدنه بازسازی و رنگآمیزی شده و پیشرانه نیز مورد مرمت قرار گرفته است.
وضعیت ظاهری و فنی؛ کوروتی درخشان با کابین قرمز چشمنواز

رنگ خاکستری متالیک تیره خودرو احتمالاً رنگ اصلی کارخانه نیست، اما برای کسب اطلاعات دقیقتر، بهتر است با نمایندگی تماس گرفته شود. وضعیت کلی خودرو کاملاً بینقص به نظر میرسد و نشان میدهد که مالک آن را در شرایط ایدهآل نگهداری کرده است. زنگزدگی به نظر نمیرسد مسئلهای باشد، اما به دلیل قیمت بالا، توصیه میشود قبل از خرید، یک کارشناس مستقل وضعیت خودرو را بررسی کند.

کابین با ترکیب رنگ قرمز چشمگیر به زیبایی طراحی شده و نشانهای از نیاز به تعمیر ندارد. در بخش فنی نیز، این کوروت به یک موتور ۲۸۳ اینچی مکعبی مجهز شده که با یک گیربکس چهار سرعته دستی جفت شده است. نمایندگی اعلام کرده که این خودرو از نظر فنی بینقص است و “مثل رویا رانندگی میکند.” کیلومترشمار ۱۹,۰۰۰ مایل را نشان میدهد که تقریباً قطعی است که پیشرانه بازسازی شده، اما برای تأیید این موضوع باید با فروشنده هماهنگ کرد.
قیمت و شرایط فروش؛ یک کلاسیک ارزشمند برای کلکسیونرها

این کوروت ۱۹۵۸ با قیمت ۸۹,۰۰۰ دلار به فروش گذاشته شده و گزینه “ارائه پیشنهاد قیمت” نیز فعال است، بنابراین امکان مذاکره با فروشنده وجود دارد. بعید است که تخفیف چشمگیری ارائه شود، اما علاقهمندان میتوانند برای توافق بهتر با نمایندگی تماس بگیرند.
در حال حاضر، ۳۹ نفر این آگهی را دنبال میکنند که نشان میدهد احتمالاً بهزودی خریداری برای این کوروت پیدا خواهد شد. با توجه به وضعیت عالی بدنه و رنگ بینقص، بعید است که خریدار آن را بهعنوان یک خودروی روزمره مورد استفاده قرار دهد. بهترین گزینه، حمل خودرو روی تریلر و نگهداری آن در یک گاراژ مجهز و گرم است تا ارزش کلکسیونی آن حفظ شود.
این کوروت ۱۹۵۸ از آن دسته خودروهایی است که تنها شایسته رانندگی در یک روز آفتابی خاص است. امیدواریم مالک جدید نیز به حفظ این شاهکار کلاسیک متعهد باشد و این خودرو همچنان در وضعیت بینقص خود باقی بماند.
پایگاه خبری پل تنگ – رضا نوری مقدم
