پلدختر

نیازمند بازتعریف اهداف و شیوه‌های تحقق آموزش کیفی هستیم

نویسنده: پلدختر ۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ 5 بازدید


به گزارش پایگاه خبری پل تنگ؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشگاه پیام‌ نور، الگویی کامل از یک دانشگاه نسل پنجم است، گفت: پیام‌ نور، طلایه‌دار دانشگاه‌های نسل پنجم است.

علیرضا محدثی زرندی امروز (دوشنبه، اول اردیبهشت) در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه پیام‌ نور لرستان، بیان کرد: مسیر طی‌شده توسط دانشگاه پیام‌ نور از آغاز تا کنون، با ویژگی‌های دانشگاه‌های نسل پنجم هم‌خوانی دارد.

وی ادامه داد: هرچند ممکن است تفسیر ما از مفهوم عدالت آموزشی نسبت به گذشته دستخوش تغییر شده باشد و نقدهایی هم نسبت به برخی سیاست‌های کلان آموزشی وجود داشته باشد، اما جای تردید نیست که دانشگاه پیام‌ نور در ایفای نقش خود در این حوزه، عملکردی قابل دفاع و حتی پیشرو داشته است. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام‌ نور بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بازتعریف اهداف و شیوه‌های تحقق آموزش کیفی و فراگیر هستیم. ما باید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، متدهای آموزشی روز دنیا و ابزارهای دیجیتال، این مسیر را با قدرت ادامه دهیم و آن را نه‌تنها رسالت، بلکه مزیت رقابتی و شرط بقای دانشگاه تلقی کنیم.

وی با اشاره به مشخصه‌های دانشگاه‌های نسل پنجم، توضیح داد: اگر ویژگی‌های این نسل از دانشگاه‌ها را بررسی کنیم، درمی‌یابیم بسیاری از آن‌ها از سال‌ها پیش در بدنه آموزشی دانشگاه پیام‌ نور نهادینه شده‌اند؛ محتوامحوری به جای کلاس‌محوری، نقش استاد به‌عنوان هدایتگر یادگیری به جای انتقال‌دهنده صرف مطالب پایه، استفاده گسترده از آموزش آنلاین و سامانه‌های یادگیری مدیریت‌شده (LMS)، انعطاف زمانی و مکانی در آموزش، مدل کلاس معکوس و استاد به‌عنوان تولیدکننده محتوای علمی و پشتیبانی از آن به جای مدرس تکراری دروس، از جمله شاخص‌های دانشگاه‌ها و آموزش نسل پنجم هستند. 

محدثی زرندی گفت: این ویژگی‌ها، امروز مفاهیمی کلیدی در ساختار دانشگاه‌های نسل جدید محسوب می‌شوند، اما برای دانشگاهیان پیام‌ نور، مفاهیمی آشنا و اجرایی هستند که از ابتدا در فلسفه وجودی دانشگاه جا داشته‌اند.

او افزود: با تکیه بر پیشینه علمی، زیرساخت‌های فناورانه و فرهنگ سازمانی شکل‌گرفته در دانشگاه، امیدواریم در دوره جدید مدیریت در دانشگاه، با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی هدفمند، بتوانیم این مسیر روشن را با قدرت و اثربخشی بیشتر ادامه دهیم.

انتهای پیام

 
منبع: ا‌یسنا

پایگاه خبری پل تنگ – بساطی نظری

پایگاه خبری پلدختر
پایگاه خبری پل تنگ » نیازمند بازتعریف اهداف و شیوه‌های تحقق آموزش کیفی هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

بیست + 14 =

پایگاه خبری پلدختر

پل تنگ Pol Tang