
وصول بیش از هزار شکایت کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف
به گزارش پایگاه خبری پل تنگ؛ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با پیگیریها و افزایش تعداد مراجع حل اختلاف در ادارات استان مدت زمان رسیدگی به شکایات کارگری کاهش یافت.
علی جهانی در جلسه هماندیشی با اعضای مراجع حل اختلاف در لرستان با اشاره به نقش مهم روابط کار در صیانت از حق و حقوق کارگران، اظهار کرد: حوزه روابط کار به لحاظ ارتباط مستقیم با اربابرجوع و آراء صادره بهعنوان حقالناس بسیار مهم و حساس بوده و یکی از اساسیترین وظایف وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه کار، تنظیم روابط کارگری و کارفرمایی و نظارت بر اجرای صحیح قانون کار است و اجرای این وظیفه خطیر و مهم بر عهده کارشناسان روابط کار است.
وی تصریح کرد: هماهنگی و همسو شدن با سازمان تأمین اجتماعی و دیگر نهادهای مربوطه جهت ارتقای سطح دانش و تجربیات کارشناسان روابط کار با هدف تسهیل و تسریع در فرایند انجام کار جامعه هدف ضروری است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه میانگین زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان نسبت به سال گذشته به ۴۰ روز در سهماهه نخست سال جاری تقلیل یافته است، خاطرنشان کرد: مهمترین علت کاهش زمان رسیدگی به شکایات کارگری استان در سالجاری در پی اصلاح فرایندها، تجهیزات و همچنین افزایش نیروهای رسیدگی کننده صورت گرفته که این روند در طول امسال نیز تمام توان خود را در رسیدگی بهتر و قانونی و در اسرع وقت خواهیم گذاشت.
جهانی به تعداد دادخواستهای واصله در سه ماه نخست سالجاری در مراجع حل اختلاف اشاره کرد و افزود: هزار و یک شکایت کارگری و کارفرمایی در سهماهه امسال واصل شده که ۷۵۰ دادخواست در هیئت تشخیص و ۲۲۰ دادخواست در هیئت حل اختلاف رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.
وی آراء سازی در مراجع رسیدگی به شکایات کارگری و کارفرمایی را ۳۶ درصد عنوان و اضافه کرد: با احتساب پروندههای سال قبل حدوداً ۸۰ درصد منجر به صدور رأی قانونی شده و با ارتقاء سطح کیفی آراء و رضایت اصحاب دعوی ۲۹ درصد از آراء مورد اعتراض در هیأت حل اختلاف قرار گرفته و همچنین با هدف جلب رضایت اربابرجوع، کاهش بورکراسی اداری و هزینههای اداری و مالی برای ادارهکل و اصحاب دعوی تلاش شده که ۳۶ درصد از آراء صادره در سهماهه اول سال ۱۴۰۱ بهصورت سازشی حلوفصل شده است.
انتهای پیام
منبع: ایسنا
پایگاه خبری پل تنگ – بساطی
