
کاهش بهای تمامشده تولید همراه با کاهش کیفیت پذیرفتنی نیست
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پل تنگ؛، عادل پیرمحمدی، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، در نشست هماندیشی با سازندگان شبکه تأمین، بر اهمیت رضایت مشتریان و کیفیت محصولات تأکید کرد. وی گفت: «ایرانخودرو کاهش قیمت تولید به بهای کاهش کیفیت را نمیپذیرد. بهبود کیفیت و اقتصادیسازی تولید باید از طریق روشهای مهندسی صحیح و نه با کاهش کیفیت و ایجاد مشکل برای مشتریان انجام شود.»
پیرمحمدی با اشاره به تغییرات مدیریتی اخیر در ایرانخودرو، از آن به عنوان «رنسانس مدیریتی» یاد کرد و افزود: «در ۱۰ روز گذشته، تغییرات قانونی در ایرانخودرو صورت گرفت و مجمعی با حضور سهامداران دولتی و خصوصی تشکیل شد که تصمیم به واگذاری مدیریت به بخش خصوصی گرفت.»
مدیرعامل ایرانخودرو از آغاز تحولات در بخش خدمات پس از فروش نیز خبر داد و اظهار امیدواری کرد که مشتریان بتوانند نتایج این تحولات را در تعطیلات نوروزی تجربه کنند. وی تأکید کرد: «نگاه ما به مشتری است و برنامهریزیهای ما بر اساس خواستههای مشتریان انجام میشود.»
معرفی خودروی جدید ایرانخودرو تا ۱۵ ماه آینده
پیرمحمدی همچنین از توسعه محصولات جدید خبر داد و گفت: «در حال طراحی یک خودروی جدید هستیم که ظرف ۱۵ ماه آینده به خط تولید خواهد رسید.» وی افزود: «ناترازی مصرف سوخت که دغدغه مردم و حاکمیت است، در دستور کار ما قرار دارد و ما مسئول پاسخگویی در این زمینه هستیم.»
آغاز پروژه ویژه هیبرید و خودکفایی در تولید قطعات
مدیرعامل ایرانخودرو از آغاز پروژه ویژه هیبرید از روز شنبه هفته گذشته خبر داد و گفت: «برنامهریزی کردهایم تا ۳۰۰ هزار دستگاه پاورترین شامل موتور و گیربکس هیبرید تولید کنیم.» وی همچنین از بهبود خدمات پس از فروش و حرکت به سمت خودکفایی در تولید قطعات خبر داد و گفت: «بهزودی گیربکس هیبریدی (دی. اچ. تی) را در خط تولید داخلی خواهیم داشت.»
تأکید بر همکاری با قطعهسازان و پرداخت مطالبات
پیرمحمدی در خصوص دغدغههای قطعهسازان نیز اظهار کرد: «سهامداران نیز همین دغدغهها را دارند. با تغییر مدیریت جدید، تغییری در ارتباط با قطعهسازان ایجاد نمیشود و سهم آنها کاهش نخواهد یافت. البته اگر قطعهای بیکیفیت ارایه شود، قطعا برگشت خواهد خورد.» وی در مورد مطالبات قطعهسازان نیز گفت: «پرداختها مطابق قرارداد در حال انجام است و بخشی از پرداختها تا پایان سال محقق خواهد شد.»
برنامههای آینده ایرانخودرو برای بهبود کیفیت و رضایت مشتریان
پیرمحمدی در پایان، زنجیره تأمین ایرانخودرو و اعتماد آنها به شرکت را دارایی مهمی دانست و گفت: «برنامههای مفصلی برای بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتریان در حال تدوین است که در فرصت مناسب جزئیات آن اعلام خواهد شد.»
پایگاه خبری پل تنگ – رضا نوری مقدم
