سیروس بساطی نظری

کاهش ۳۲ کیلومتری مسیر اراک خرم‌آباد با تکمیل ساخت آزادراه

نویسنده: سیروس بساطی نظری ۲۶ تیر ۱۴۰۴ 6 بازدید


به گزارش پایگاه خبری پل تنگ از لرستان ، هوشنگ بازوند در آیین آغاز عملیات اجرایی قطعه یک آزاد راه اراک – خرم آباد که با حضور مسئولین دو استان مرکزی و لرستان در شهرستان شازند برگزار شد گفت : آغاز عملیات آزادراه ارومیه به تبریز و آزادراه اراک – شازند – خرم آباد از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی بود که وزیر تاکید بر حضور در آیین آغاز عملیات اجرایی اراک- خرم‌آباد داشت اما به علت نشست با هیات دولت در آخرین لحظه حرکت به سمت استان مرکزی نتوانست شرکت داشته باشد، با اینکه آغاز عملیات اجرای پروژه و فعال شدن بعد از هفت سال توقف مورد پیگیری مستمر وزیر بود.

وی با اشاره به اینکه جنگ آینده کشورها جنگ کریدور است نه جنگ انرژی، عنوان کرد: ساخت و ایجاد ۱۱ کریدور بزرگراهی، ۹ خط کریدور ریلی، ۶ کریدور آزادراهی در کشور تعریف شده که مورد تاکید رئیس جمهور قرار دارد و بخشی از حریم‌ها به استان‌ها واگذار شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی وسعت کریدورهای تعریف شده در کشور است، سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربوط به راه ریلی و ۷۶۰ کیلومتر مربوط به آزادراه است.

بازوند خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود پنج هزار نفر بیش از ۱۵ ساعت در شبانه روز در کارگاه‌های ساخت و ساز جاده‌ای در حال کار هستند.

وی یادآور شد: باوجود همه شرایط سخت کشور رئیس جمهور تاکید ویژه به پیگیری بحث ساخت و ساز جاده‌ای دارد و هم‌اکنون در مجموع بیش از ۱۱ هزار کیلومتر آزادراه، بزرگ‌راه و خط ریلی در حال ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: کریدور جنوب به شمال که بخشی از آن مربوط به آزادراه اراک – خرم‌آباد است تحت عنوان دریا به دریا، از خلیج فارس تا دریای عمان تعریف شده و بخشی ساخته و بخشی در دست ساخت قرار دارد.

بازوند ادامه داد: ۱۳۴ کیلومتر از پروژه دریا به دریا در دست اجراست که ۲۸۴ کیلومتر باقی مانده و ۵۳۳ کیلومتر آزاد راه نیز به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ۳۴ کیلومتر کنارگذر خرم آباد – اندیمشک – اهواز هم باقی مانده است.

معاون وزیر راه گفت: آزادراه دریا به دریا نقش بزرگی در ترانزیت، حمل و نقل، صادرات و واردات برای کشور دارد، همچنین روان سازی ترافیک برای حدود ۲۰ هزار خودرو در شبانه روز و کاهش تلفات نیز از دیگر مزایای این آزادراه است.

بازوند بیان کرد: کاهش ۳۲ کیلومتر مسیر اراک – خرم‌آباد، کاهش ۵۵ دقیقه زمان سفر و کاهش ۷۰ لیتر بنزین از دیگر محاسن این طرح است و در اجرای پروژه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

 
منبع: خبرآنلاین

پایگاه خبری پل تنگ – سیروس بساطی نظری

پایگاه خبری پل تنگ
پایگاه خبری پل تنگ » کاهش ۳۲ کیلومتری مسیر اراک خرم‌آباد با تکمیل ساخت آزادراه

دیدگاهتان را بنویسید

9 − هشت =

پایگاه خبری پلدختر

پل تنگ Pol Tang